Komentář, na který odpovídáte

12. 07. 2016 - 10:08
 

jana dioszegi: Dobrý den,
Vaše hodnocení koncertu Pavla Šporcla v Českých Budějovicích nemůžu nechat bez povšimnutí: překvapuje mě, že máte odvahu tak amatérsky hodnotit vystoupení jednoho za našich nejlepších umělců vůbec. To, že vás zaskočily modré housle a šátek svědčí o tom, že v této oblasti nemáte vůbec žádný přehled.

Pavel Šporcl je totiž desítky let typický svým šátkem, nekonvenčním vystupováním a modrými houslemi. Ty nejsou pouze projevem rebelie. Více se o tomto jedinečném mistrovském nástroji a jeho zvukových inovacích dozvíte na našich webových stránkách: www.pavelsporcl.cz

Wieniawského koncert č. 1 fis moll se oproti jeho druhému houslovému koncertu hraje velice zřídka. Právě proto, že je technicky velice náročný. Jeho provedení je velice vzácné. Snažíte se hodnotit chování Pavla Šporcla a pana dirigenta Talicha na pódiu: možná nemáte vůbec představu, jakou koncentraci tak technicky náročné dílo vyžaduje. K pousmání je, cituji: často dával dvojzvuky. Viděla jste notový zápis? Umíte jej vůbec přečíst? Dvojzvuky a trojzvuky do houslového koncertu houslisté nepřidávají. Drží se zásadně autorova zápisu. Dvojzvuky a trojzvuky - tedy akordy- jsou napsány v originále. Váš příměr s druhými houslemi nebo basovou linkou je úplně mimo elementární znalosti a ještě navíc s ironickým a ne příliš moudře zvoleným: smejlem na špatné adrese.

Píšete o čistotě techniky: technika není čistá a nečistá. Techniku houslista buď má nebo nemá. A zrovna v této schopnosti se u Pavla Šporcla mýlíte o 100%. Jeho technika je neuvěřitelná a málokdo ji ovládá bravurněji. Mluvíte-li o čistotě, pak byste měla hodnotit intonaci, nikoli techniku.

Každý umíme něco jiného. Já se celý život pohybuju v oblasti klasické hudby. Vystudovala jsem hru na housle na konzervatoři v Brně. Deset pracuju pro Pavla Šporcla a troufám si říct, že své práci a hře na housle, kterou jsem léta také vyučovala a kterou jsem se živila ve filharmonii, rozumím. Současně bych neměla tu drzost hodnotit oblasti jiného lidského počínání, kterým nerozumím a nikdy bych se do toho také nepustila.

Zkuste se věnovat tomu, co umíte, co jste vystudovala nebo se vyučila. Protože v klasické hudbě jste bohužel úplně vedle: nevědět, že jeden z nejžádanějších českých umělců u nás i ve světě, hraje na modré housle a v šátku a být tím zaskočen, svědčí o tom, že nemáte v této oblasti přehled vůbec žádný.

Věřím, že se zamyslíte a budete v budoucnu psát o něčem jiném a já se třeba ráda z Vašeho názoru poučím.
Příjemné dny.

Jana Dioszegi
Manažerka Pavla Šporcla

Vaše odpověď

Přihlášení
jméno:heslo:ze serveru:
vaše jméno:
vaše www: http://*
opište kód:

Pozn.: označená pole nejsou povinná. Odkaz na www bude zobrazen pod Vašim komentářem, pokud se jedná o odkaz na blog.