čímž jsem trochu zaskočila "přípravný tým" sedící v první řadě. Od skupiny okamžitě střelhbitě vyběhla slečna, a tak jsem se jí zeptala, jestli už si můžu jít sednout, a ona na to, že ano, ale že se jim ještě nepodařilo navázat spojení s divadlem (což mě osobně nijak nevadilo, ale přimělo mě to uvědomit si, že takovýhle přímý přenos vlastně asi není žádná legrace) a dala mi do ruky celkem povedený program (to asi abychom si připadali opravdu jako na divadle, což bylo milé :o). 2pt">No a pak už konečně došlo na samotný přímý přenos, přičemž k mé velké radosti nás i diváky přímo v sále přivítal Kenneth Branagh osobně (takže jsem ho nakonec měla šanci skutečně vidět :o) a omlouval představitele Romea, že si před osmačtyřiceti hodinami zvrtnul kotník a že přestože se to snažili napravit intenzivní rehabilitací, museli nakonec udělat pár úprav (ale kdyby nám to neřekl, asi bych to vůbec nepoznala – šlo spíš o to, že si to takhle člověk
uvědomoval a v průběhu uvažoval, že možná v některých scénách Romeo víc seděl na židli a původně měl možná stát, ale na celkový efekt z představení to nemělo žádný vliv). Jinak Branagh stylizoval svého Romea a Julii do období první poloviny 20. století se silnou inspirací Felliniho Dolce Vitou – proto byl taky náš přímý přenos černobílý (což mě trochu mrzelo, protože diváci v divadle měli "obraz" barevný, a navíc mě z toho ke konci už i pálily oči). Na druhou stranu se mi moc líbilo to čistokrevné italské zaměření (koneckonců Verona je v Itálii, na což člověk snadno zapomene, když je Shakespeare Angličan a všechny jeho postavy mluví anglicky :o), kdy ze vzájemné nenávisti klanu Kapuletů a Monteků čpělo mafiánské gangsterství (podpořené i oblečením á la Kmotr) a postavy ve svém rozčílení sklouzávaly do italštiny (většinou tam, kde šlo spíš o kontext a vystižení atmosféry jako takové) a rozmáchlých gest, což mi přišlo jako krásný detail :o)
Parida, a ona to odmítá, protože už je vdaná za Romea, kterého na rozdíl od neznámého hraběte miluje – to bylo hodně fyzické herectví a opravdu jiskřilo napětím, až jste měli skoro pocit, že ji její otec Kapulet vážně udeří (tady bylo nádherně vidět, jak se původně odlehčený příběh romantické lásky rychle zvrtnul v tragédii, která ještě postupně gradovala).
| RE: Kenneth Branagh Theatre Company: Romeo a Julie | metalistka®blbne.cz | 30. 07. 2016 - 07:55 |
| rebarbora | 30. 07. 2016 - 19:21 | |
| RE: Kenneth Branagh Theatre Company: Romeo a Julie | hroznetajne | 30. 07. 2016 - 10:32 |
| rebarbora | 30. 07. 2016 - 19:25 |